Ekonomi

Baymak’tan yılın ilk yarısında yüzde 74 büyüme

Müşterilerinin beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda sürdürülebilir bir gelecek için akıllı iklimlendirme ürünleri ve çözümleri sunarak Türkiye’de iklimlendirme sektöründeki güç dönüşümüne öncülük eden Baymak, yılın ilk altı ayında cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 74 artırarak 2,2 milyar TL’ye çıkardı. Yılın ilk yarısında pazarın çok üzerinde bir büyüme yakaladıklarını belirten Baymak CEO’su Nadir Çolak, “Bu yıl 54. yılını kutlayan Baymak’ın BDR Thermea Grup bünyesinde 10. yılında yüzde 50 büyüme hedefimizi aşarak yaklaşık 5 milyar TL ciroya ulaşmasını bekliyoruz. Bu başarı, tüketicilerimizin artan güveninin bir sonucudur.”

Yenilikçi ve çevreci çalışmalarıyla Türkiye’deki güç dönüşümüne öncülük eden Baymak, sürdürülebilir büyümesini sürdürüyor. Baymak, 2023 yılının ilk altı ayında cirosunu bir önceki yılın aynı cirosuna göre yüzde 74 büyüyerek 2,2 milyar TL’ye çıkardı. İlk 6 aylık döneme ait bilgileri değerli kılan Baymak CEO’su Seçkin Çolak, 2023 yılını yılbaşında belirledikleri yüzde 50’lik büyüme hedefinin çok üzerinde, yaklaşık 5 milyar TL’lik bir ciro ile kapatmayı öngördüklerini söyledi.

Çolak, “İlk yarıyı ünite bazında kombide yüzde 82, şofbende yüzde 136 büyüme ile başarı ile tamamladık. Kombi pazarı yüzde 40 büyürken, Baymak pazarın iki katı büyüme kaydetti. Pazarın çok üzerinde bir büyümeden bahsediyoruz. Bu başarılı iş sonuçlarının arkasında; bayi ve tüketicilerimizin artan güveni, üstün hizmet kalitesi ve çevremize katılan yeni bayiler ile her geçen gün güçlenen uzman grubumuz. İklimlendirme kategorisinde ise artan sıcaklıklara paralel olarak ay sonunun getirdiği prestij ile büyümemiz geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20’lere ulaşacak. Bu yıl lansmanını yaptığımız Baymak Elegant Plus UV’nin tüketicilerimiz tarafından beğenilmesinin de elbette bunda büyük payı var” dedi.

Finansmana erişimin iklimlendirme sektörünün en değerli sorunlarından biri olduğuna işaret eden Çolak, “Finansal kaynaklara erişimde zorluk yaşayan dağıtım kanallarının bu sorunu aşmasına yardımcı olacak yeni yöntemler aranıyor. Baymak’ın yenilikçi yaklaşımı doğrultusunda, geliştirdiği çözümlerle KOBİ ve işletmelerin finansmana hızlı erişimini sağlayan ve tedarikçi finansmanına aracılık eden yeni nesil alacak finansman platformu Figopara ile iş birliği yaparak bayilerimize yeni bir finansman fırsatı sunuyoruz.

BDR Thermea Group, yeni ve devam eden yatırımları ile Avrupa’daki enerji dönüşümünde değerli oyunculardan biridir.

Paris İklim Anlaşması, Birleşmiş Milletler’in ortaya koyduğu çeşitli yükümlülükler ve Avrupa Birliği’nin Yeşil Anlaşması gibi birçok uluslararası düzenleme ile günümüzde sürdürülebilirlik konusunun daha çok ülke ve şirketlerin gündeminde olduğunu vurgulayan Çolak, “İklimlendirmede düşük karbonlu alternatiflere talep artıyor. Avrupa’da doğalgazdan elektriğe hızlı bir geçiş yaşanırken, ısı pompası ana iş olarak öne çıkıyor. Kümemiz BDR Thermea, güç dönüşümü ve sürdürülebilirlik konusundaki liderlik rolüyle ısı pompalarına, hidrojen uyumlu ürünlere ve hibrit çözümlere yatırım yapıyor. BDR Thermea Group, yılın ilk yarısında ısı pompası kategorisinde adet bazında yüzde 53 büyüdü. Karbon nötr akıllı çözümlere yaptığı küresel yatırım 500 milyon Euro’ya ulaştı. Küme, 2019-2030 dönemi boyunca 2030 yılına kadar kapsam 1 ve kapsam 2 emisyonlarını yüzde 55 azaltmayı taahhüt etti. Kümenin değerli oyuncularından Baymak olarak buna göre hareket ediyoruz.”

“Türkiye, Avrupa’daki enerji dönüşümüne geç de olsa uyum sağlayacak”

BDR Thermea Group’un 250 milyon Euro’yu aşkın yatırımla ısı pompasında lider konuma geldiğine işaret eden Çolak, “Avrupa’da ısı pompası pazarında bir durgunluk vardı. Son zamanlarda açıklanan veriler, Avrupa’nın durgunluktan çıktığını gösteriyor. Ekonomik büyüme ile birlikte ısı pompası pazarındaki ivme yükseliş trendini sürdürecektir. Türkiye, Avrupa’daki enerji dönüşümüne geç adapte olacak’ dedi. Bu dönüşümün önümüzdeki 3 yılda hızlanarak başlayacağını belirten Çolak, 2030’da ülkemizde satılan ısı pompası sayısının kombiye yaklaşacağını söyledi.

Türkiye’nin Avrupa’daki güç geçişine geç de olsa bugünden bu dönüşüme hazırlanmanın önemine vurgu yapan Çolak, özellikle ısı pompasının yaygınlaştırılması için nitelikli eleman yetiştirilmesi ve bu dönüşümü mutlaka teşvik edecek yasal düzenlemelerin yapılması gerektiğine dikkat çekti. Öte yandan geleceğin saf yakıtı hidrojen ile %100 uyumlu kombiler için Avrupa’da BDR Thermea Group’un yürüttüğü çalışmalara olduğu kadar Türkiye’deki hidrojen çalışmalarına da destek olacağını belirtti.

“Kazan üretim kapasitemizi 200 bin adede çıkarıyoruz”

Sürdürülebilir büyümenin yanı sıra yatırımlarına da hız kesmeden devam ettiklerini vurgulayan Seçkin Çolak, “Tüketicilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ürünler sunarak sürdürülebilir bir geleceği yakınlaştırmak temel motivasyonumuz. Baymak olarak 2023 yılında Ar-Ge, ürün ve hat yatırımlarımızın 15 milyon Euro’ya ulaşmasını bekliyoruz” dedi.

Avrupa’daki elektrik dönüşümünün en kritik işlerinden biri olan kazan için ısı pompası ile birlikte Türkiye’deki yatırımlarına yük getirdiklerini belirten Çolak, “Bu kapsamda kazan üretim kapasitemizi 8 milyon Euro’luk üretim yatırımı yaparak 35 bin adetten 200 bin adete çıkaracağız. Böylece Türkiye olarak BDR Thermea Group’un ana kazan üreticisi haline geliyoruz. Buradan Avrupa’ya ciddi bir ihracat potansiyeli oluşturacağız” dedi.

Baymak’ta son 10 yılda iş odaklı yaklaşım yerini insan ve sürdürülebilir gelecek odaklı yaklaşıma bırakmıştır.

Baymak’taki en köklü dönüşümün iş odaklı bir yapıdan insan odaklı bir yapıya geçmek olduğunu belirten Çolak, “Yakın zamanda 54. yılını kutlayan Baymak, BDR Thermea Group bünyesinde son 10 yılda sürdürülebilir gelecek odaklı bir yapıya geçerek müşteri deneyiminin en önemli markası haline geldi.

Çolak, “2013 Baymak için değişim ve dönüşümün başladığı yıl oldu. Geride kalan 10 yılda birçok başarı öyküsü yazdık. 2013 yılında tamamen BDR Thermea Grup şirketi haline geldiğimizde yoğuşmalı kazanda Lectus kombi ile pazar lideri konumuna yükseldik. Ertesi yıl Baymak, BDR Thermea Grup şirketleri arasında ‘Yalın Üretim’ dalında ‘Mükemmellik Ödülleri’nde birincilik ödülüne layık görüldü. 2018 yılından bu yana BDR Thermea Group’un en hızlı büyüyen şirketlerinden biriyiz. 2021 yılında sektörümüzün ilk ‘Dijital Dönüşüm Ofisi’ni kurarak iklimlendirme sektöründe de dijital dönüşüme öncülük ettiğimizi söyleyebilirim. Türkiye’nin hidrojen ve doğalgaz gücüyle çalışan ilk kombisi Lunatec’i tüketicilerimizle buluşturduk. BDR Thermea Group’un Ar-Ge teknolojisi ile ürettiği Lunatec kombilerin Türkiye üretim üssü haline geldi ve ihracatını yapıyoruz. Her zaman trendleri yakından takip eden ve değişime öncülük eden bir firma olarak Dolce Vita markalı çalışmalarımızla e-pazaryerlerinde mağazalarımızı açtık.”

İşveren markası olma yolunda önemli mesafeler kat edildiğini belirten Çolak, “Bu dönemde Baymak’ın insan kaynakları stratejisini ‘Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ doğrultusunda yeniden şekillendirdik. Kadın çalışan oranımızı yüzde 42’ye çıkardık ve sektörel konuşma söz konusu olduğunda bu oranın oldukça yüksek olduğunu söyleyebiliriz. 2025 yılına kadar kadın çalışan sayımızı yüzde 25 artırmayı hedefliyoruz. Baymak Akademi kapsamında 30 binin üzerinde kişiye yaklaşık 100 bin saat mesleki eğitim sağladık. Ayrıca tüm paydaşlarımıza ‘Sürdürülebilirliğe Giriş ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Eğitimi’ düzenledik. Çalışanlarımızla birlikte ofislerimizde yeşil dönüşümü başlattık ve özverili çalışmalarımız sonucunda ‘LEED Gold Sertifikası’nı aldık. ‘İşimiz dünyayı anlamak’ diyerek yola çıktığımız ‘Baymak Sürdürülebilirlik Sözlüğü’ ses getirdi. Sürdürülebilirlikle ilgili temel kavram ve terimleri herkesin anlayabileceği sade bir dille derlediğimiz sözlüğümüzde yer alan sözcükleri 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nden bu yana gazete, televizyon, radyo, internet gibi kanallar aracılığıyla mümkün olan en geniş kitlelere ulaştırarak; Kaynakların doğru kullanımı, teknolojik gelişmeler, kurumsal değişimler, çevresel gereklilikler gibi birçok konuda farkındalık yaratmayı hedefliyoruz.”

Müşteri memnuniyetini 5. kez ödülle taçlandırdı

Mükemmel müşteri deneyimini temel ilkelerinden biri olarak benimsediklerini ifade eden Çolak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çok değerli olduğunu düşündüğüm için bunu her zaman vurguluyorum. Burada işlerin yanı sıra sistemler de ön plana çıkıyor. Teknolojiyi işimizin merkezine koyduğumuz için artık yepyeni sistemler tasarladık. Yapay zeka destekli programlar kullanarak müşteri deneyimi sürecini bambaşka bir biçimde yönetiyoruz. Tüketicilerimizi dinlemek, geri bildirimlerinden haberdar olmak ve eksiksiz hizmet sunmak amacıyla kullandığımız yapay zeka teknolojisi bilgilerine göre; Son 10 yılda müşterilerimizin ve bayilerimizin Baymak’a olan güveninde büyük bir artış oldu.

Baymak olarak her gün Türkiye geneline yayılmış 300’ü aşkın yetkili servisimizin yanı sıra 1.000’i aşkın teknik çalışanımızla sunduğumuz hızlı ve kaliteli hizmet sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre bu ay sonuna kadar 5 kat daha fazla kurulum gerçekleştirdik. Müşteri deneyimini hızlandırmak ve iyileştirmek için satış sonrası süreçlerimizi de dijitalleştiriyoruz. Etkin olarak kullandığımız davet merkezi altyapımızda yaptığımız iyileştirmeler doğrultusunda müşteri taleplerinin yüzde 52’sini dijital olarak alıyoruz. Bu kadar çabanın tüketicilerimiz tarafından memnuniyetle karşılandığını görmekten memnuniyet duyuyoruz. ACE Ödülleri’nde ısıtma sistemleri kategorisinde son beş yıldır üst üste temas hızı, şikayet çözümü, sonuçtan memnuniyet ve teşekkür başarımızla birinci olduk ve ‘Elmas’ ödülüne layık görüldük. ‘İşimiz sizi anlamak’ sloganımızı sürdürecek, çalışmalarımız ve hizmetlerimizle müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için çalışmaya devam edeceğiz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu